Sentència no dictada
Un dels aspectes que actualment passen més desapercebuts quan es parla de la licitació dels 3 trams del Quart Cinturó entre Abrera i Terrassa, és que l'estudi informatiu que va ser presentat l'any 1998 contenia greus errors tècnics.
Per exemple en l'estudi s'aplicava un model de trànsit a la xarxa viària existent per preveure el nombre de vehicles que hi circularien. Doncs bé en aquest model no es tenia en compte la carreteraTerrassa-Rubí (BP-1503). En aquells moments per aquella via hi circulaven diàriament 23.054 vehicles i per poder valorar la importància d'aquest oblit cal tenir en compte que per l'autopista E-9, tram Terrassa-Rubí, el flux era de 8.823 vehicles/dia. Aquest error s'unia a altres defectes greus en l'estudi d'impacteambiental i demostren que el desgavell del Ministeri de Fomento ja ve de lluny.
Per tot aquests motius la CCQC va presentar un contenciós contra l'aprovació de l'estudi informatiu. Aquest contenciós ha passat vàries vicissituds, d'aquestes que malauradament ens té acostumats la lentitut de la justicia a casa nostra. La última va ser aquest any, 2006, quan el mes de juliol 2 dies abansde dictar sentència la Secció Tercera de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que veia el cas es va declarar incompetent. El curiós del cas és que la pròpia campanya ja havia advertit d'aquesta possible incompetència. Ara l'Audiència Nacional de Madrid que és la competent ens demana traduir els textos que forment part del contenciós.
I encara més curiós, la vida té aquestes casualitats, que la decisió de declarar-se incompetent, coincidís en el temps amb la licitació per part del ministeri dels primers trams del QuartCinturó.
El Quart Cinturó una infraestructura mal planificada!!!!
No al Quart Cinturó!!!
0 Comments:
Publica un comentari a l'entrada
<< Home