No al Quart Cinturó

Bloc d'informació sobre el Quart Cinturó.

dimarts, d’octubre 30, 2007

A 80Km/h PEL QUART CINURÓ ?

Per re-començar de nou donant canya al 4C des d'aquest bloc us oferim una opinió que ens ha fet arribar en Fèlix de Blas del Grup d’Oposició al Quart Cinturó de Santa Eulàlia de Ronçana.


Per una banda, els governs fan polítiques “verdes” per frenar el canvi climàtic (anar a 80 Km/h) i per l’altra volen fer el Quart Cinturó (ara anomenat Ronda del Vallès) per solucionar els problemes de mobilitat. En el suposat cas que es fes, ja em veig una nova autovia col.lapsada de vehicles privats i de camions de mercaderies, amb el corresponent augment d’emissions de CO2. Una societat de progrés no pot pensar en el benefici de les constructores a curt termini, perquè les conseqüències a llarg termini seran irreversibles. Penso que cal un canvi de mentalitat i per això proposo unes quantes sol.lucions:

1: Planificació: Com pot ser que als supermercats del Vallès Oriental venguin carn de vedella de Bèlgica ? Que no hi ha granges de qualitat al Vallès ? Perquè a Caldes de Montbui ha de portar els conills de Lleida, si a Santa Eulàlia hi ha granges de conill ? D’acord que són les regles del lliure mercat, però no té cap sentit que no s’afavoreixin polítiques per optimitzar desplaçaments innecessaris. S’ha d’afavorir el comerç local.

2:Proximitat: Quanta gent que viu a Barcelona i treballa a Sabadell queda cada dia col.lapsada a la C-58 durant hores. I quanta gent que viu a Sabadell va a treballar a Barcelona i es queda col.lasada a la C-58 cada matí ? No seria més lógic, que la gent de Sabadell traballés a Sabadell i els de Barcelona a Barcelona ? Si un treballador que viu a Sabadell tingués una feina semblant a la que té a Barcelona i la tingués a un quart d’hora a peu de casa seva , canviaria de feina ? Segur que sí. Evitariem moltíssims desplaçaments.

3: Ferrocarril: les obres de l’AVE han posat en evidència que s’ha fet un sobreesforç desmesurat per portar una línia de tren que serà usada per un 1% de la població, quan l’inversió s’hauria de haver fet també a Rodalies, doncs suposa el desplaçament de l’altre 99%. Quant s’ha invertit en l’AVE i quan s’ha invertit en Rodalies ? i en línies de transport de mercaderies ? Més i millors trens.

4: Fibra òptica: Hi ha treballadors que fan gran part de la seva jornada davant d’un ordinador. Amb una bona xarxa de fibra òptica podriem treballar desde l’ordinador de casa, evitant una bona part dels desplaçaments, i fer-ne només els estrictament necessaris per el desenvolupament de la tasca.

5: Flexibilitat: És evident que si tothom ha d’entrar a treballar a les vuit del matí, ens trobarem tots a la carretera. S’hauria de facilitar una entrada més esglaonada, doncs hi ha moltes feines que no cal que comencin en una hora determinada. Es podria ampliar l’entrada a la jornada de 7 a 10 del matí per exemple, i que el treballador pugui adaptar l’horari a les seves necessitats.6: Transport compartit: Què contamina i col.lapsa més: 5 cotxes privats amb un sol ocupant cada ú anant a 80km/h o un sol cotxe amb cinc ocupants anant a 120 km/h ? O un Autobús amb 55 passatgers anant a 100Km/h ? Cal un transport públic de qualitat.

Ja ho diu la cançó “com el Vallès no hi ha res”: “Cada poble té la seva raó, per dir no al Quart Cinturó ”. I ara diem: “La ronda del Vallès no la volem per a res”.

2 Comments:

At 10:20 p. m., Blogger subaru_forester said...

La pregunta és:
Per quan el Quart Cinturó Ferroviari? Allò que, des d'IC fins al PSC passant per ERC, van proposar per a enllaçar Mataró, Granollers, Sabadell, Terrassa, Martorell, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú sense necessitat de passar per Barcelona.

 
At 3:21 a. m., Anonymous Anònim said...

preberite celoten blog, kar dober

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home