No al Quart Cinturó

Bloc d'informació sobre el Quart Cinturó.

dimecres, d’octubre 20, 2010

Les incoherències del Quart Cinturó, per Fèlix de Blas

És curiós veure com la gent canvia d’opinió davant del traçat del quart cinturó. Persones que estaven en contra que l’autovia passés per el seu poble, ara que no hi passa diuen: “Que la facin !” I al revés. Els qui estaven a favor i ara els hi passa aprop de casa seva, no el volen. Però en que quedem ? Si és tant necessari que el facin i si no ho és, doncs no. Independentment de per on passi.
Però realment és necessari construir el quart cinturò ?

L’estudi informatiu entre Terrassa i Granollers fet a una oficina del Ministerio de Fomento a Madrid entre moltíssimes mancances a nivell tècnic, territorial, ambiental i social, justifica la seva construcció amb uns números gens creibles. Segons aquest estudi el tram Terrassa Granollers té un cost 11,2 milions d’euros per quilòmetre. Però la realitat és que el cost del tram Abrera Terrassa serà d’uns 26,49 milons d’euros cada quilòmetre, és a dir més del doble. Sobre un pressupost total de 387 milions d’euros per tot el tram Terrassa Granollers, extrapolant el cost real del tram Abrera Terrassa i només que es fes cas d’agunes al.legacions el cost real seria de prop de 1.500 milions d’euros …

Però el que m’ha cridat més l’atenció és el comentari d’un polític que aspira a governar el país. Diu que el fet que les obres del tram Viladecavalls Terrassa estiguin aturades és una catàstrofe pel País ! Mireu on ha arribat la humanitat que amb la seva ambició de fer-se ric ha fet que la riquesa del territori es transformi en asfalt i formigó. La catàstrofe és que s’han iniciat unes obres que mai no haurien d’haver començat.
Increible però cert.

El dia que l’Eix Transvesrsal estigui desdoblat, el corredor ferroviari del Mediterrani construit i a plè rendiment, els pobles del Vallès comunicats entre ells amb una bona xarxa de trens i tranvies, la línia orbital ferroviària acabada i les carreteres actuals millorades serà el moment de plantejar-nos si cal fer el quart citnuró. Ara no toca !

Ara ja anys i panys que es parla d’aquesta autovia. El fet és que amb aquest temps, hi ha hagut almenys 9 manifestacions en contra del quart cinturó amb un seguiment massiu de gent. I quantes manifestacions a favor ? Ni una.
Proposo que els qui estan a favor, s’organitzin i convoquin una manifestació a favor del quart cinturó. A veure quans hi van ?
Jo, segur que no …


Fèlix de Blas.
Grup d’Oposició al quart cinturó de Santa Eulàlia de Ronçana.