A 80Km/h PEL QUART CINURÓ ?
Per re-començar de nou donant canya al 4C des d'aquest bloc us oferim una opinió que ens ha fet arribar en Fèlix de Blas del Grup d’Oposició al Quart Cinturó de Santa Eulàlia de Ronçana.
Per una banda, els governs fan polítiques “verdes” per frenar el canvi climàtic (anar a
1: Planificació: Com pot ser que als supermercats del Vallès Oriental venguin carn de vedella de Bèlgica ? Que no hi ha granges de qualitat al Vallès ? Perquè a Caldes de Montbui ha de portar els conills de Lleida, si a Santa Eulàlia hi ha granges de conill ? D’acord que són les regles del lliure mercat, però no té cap sentit que no s’afavoreixin polítiques per optimitzar desplaçaments innecessaris. S’ha d’afavorir el comerç local.
2:Proximitat: Quanta gent que viu a Barcelona i treballa a Sabadell queda cada dia col.lapsada a
3: Ferrocarril: les obres de l’AVE han posat en evidència que s’ha fet un sobreesforç desmesurat per portar una línia de tren que serà usada per un 1% de la població, quan l’inversió s’hauria de haver fet també a Rodalies, doncs suposa el desplaçament de l’altre 99%. Quant s’ha invertit en l’AVE i quan s’ha invertit en Rodalies ? i en línies de transport de mercaderies ? Més i millors trens.
4: Fibra òptica: Hi ha treballadors que fan gran part de la seva jornada davant d’un ordinador. Amb una bona xarxa de fibra òptica podriem treballar desde l’ordinador de casa, evitant una bona part dels desplaçaments, i fer-ne només els estrictament necessaris per el desenvolupament de la tasca.
5: Flexibilitat: És evident que si tothom ha d’entrar a treballar a les vuit del matí, ens trobarem tots a la carretera. S’hauria de facilitar una entrada més esglaonada, doncs hi ha moltes feines que no cal que comencin en una hora determinada. Es podria ampliar l’entrada a la jornada de
Ja ho diu la cançó “com el Vallès no hi ha res”: “Cada poble té la seva raó, per dir no al Quart Cinturó ”. I ara diem: “La ronda del Vallès no la volem per a res”.