No al Quart Cinturó

Bloc d'informació sobre el Quart Cinturó.

divendres, de novembre 10, 2006

18 milions d'euros per a cada km de Quart Cinturó!

En la història del Quart Cinturó abunden males planificacions i números trets de la màniga. Si es compara el que es diu al que es fa, s'arriba a la conclusió que no es pot prendre en sèrio cap paper oficial sobre el Quart Cinturó. Sinó fixeu-vos en el xiclet pressupostari que s'ha estirat i s'ha estirat...

L'any 1997 es preveia un cost de 22.000 milions de pessetes (132 milions d'euros) per al tram Terrassa-Abrera. Així, almenys, apareixia en l'Estudi Informatiu, del qual un altre dia tindrem ocasió de parlar-ne.

En el pressupost de l'estat per a l'any 2006 es va incloure una partida que tenia el nom de: "Mejora de la conectividad entre el Baix Llobregat y el Vallès Occidental. Tramo II" amb un import per al 2006 de 800.000 euros, que a més preveia un cost total de 69.120.000 euros fins al 2009, i una partida a la SEITT de 57 milions d'euros.

Doncs bé, tan sols la licitació feta el mes de setembre per al tram Olesa - Viladecavalls ja va ser de: 194.815.751,96 euros. Si hi sumem l'anterior licitació del tram Viladecavalls-Terrassa i a l'espera de l'últim tram Abrera-Olesa (previsió d'e 56 milions), el cost previst ja supera els 300 milions d'euros. I ja se sap que al final sempre es gasta més del que es preveu.

Crida l'atenció l'augment respecte el previst el 1997, que és més de tres vegades l'IPC i com el total deixa en paper mullat la previsió pressupostària fins al 2009. Vist això, com podem confiar en el que diuen els pressupostos de les administracions?

D'altra banda aquest augment dels costos és un indicador més de la falsedat dels estudis previs.

Finalment voldríem destacar que tenint en compte que aquest tram té una longitud de 15 kilòmetres, el cost per kilòmetre actual sobrepassa els 18 milions d'euros (3.000 milions de pessetes), mentre que l'any 1997 es preveia de 9 milions d'euros (1.500 milions de pessetes).

Aquestes dades ens demostren una vegada més que el Quart Cinturó és una obra, que a més de innecessària, és particularment cara i està feta i pensada amb els peus.

No deixis que malbaratin els diners de tots en infraestructures obsoletes!!!

No al Quart Cinturó!!!


dimecres, de novembre 08, 2006

El Quart Cinturó és l'autopista paradigmàtica del model model econòmic que fonamenta, entre d'altres, el seu creixement sobre la de depredació del territori.
El Quart Cinturó és una infraestructura que no respon a l'objectiu de resoldre els problemes del transport al Vallès i a Catalunya.
El Quart Cinturó és una autopista per colonitzar encara més el Vallès i malmetre els espais naturals de la plana.

Cal tornar a dir NO!

Vine a la manifestació del diumenge 3 de desembre a Sabadell.

A les 12 hores del migdia a la Plaça Antoni Llonch, Estació Sabadell-Centre de RENFE.

Amb aquest blog ho sabràs tot sobre el Quart Cinturó i aniràs trobant puntual informació sobre la manifestació. Segueix-lo i difon la seva adreça.